168


Mode är för mig som för så många andra tjejer och kvinnor ett stort intresse, något att prata om och något att roa sig med. Det är också många som menar att de genom mode får möjlighet att uttrycka sin personlighet. Jag vill påstå att kläder ofta får en stor plats i det sociala livet, att vi använder mode för att umgås. Vi nyttjar det ofta för att enkelt kategorisera de runt oss och för att snabbt bedöma någons karaktär. Mode kan enkelt förklarat fungera som ett första sållnings system. Men trots att jag anser att mode har ett stort inflytande i mitt liv vill jag inte hävda att det har något egentligt egenvärde, det är en företeelse som sällan utmanar eller triggar tanken. Det är i den problematiken en diskussion om mode måste börja, i konflikten mellan det inre och det yttre jaget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0