180

Woho! Resa till Venedig bokad, mycket spännande. Jag har alltid föreställt mig Venedig som en magisk och lite läskig stad, men aldrig som en romantisk. Men som jag förstår är det många som tycker det, jag tycker att de totalt har missuppfattat det hela. Venedig är en medeltida stad med mörka, trånga gränder, folk i vackra, men läskiga masker, skumma sällskap och smutsiga kanaler som stinker. Så det så! Spännande och magisk, men inte romantisk….

 

Känner mer och mer att hela min bild av Venedig är baserad på en kombination av På spaning efter den tid som flytt och Döden i Venedig….

 

För övrigt tror jag inte att jag hade haft råd med den här resan om jag köpt kläder som jag brukar. En av fördelarna med att inte shoppa är definitivt alla pengar jag får över. Har råd att äta godare och har alltid pengar över varje månad. Det är verkligen inte fel när man pluggar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0