182

Nu har jag fuskat, det var väldigt medvetet och kändes inte så farligt som man skulle kunna tro. Köpte ett par byxor på cos, jag behövde dem verkligen inte och de är definitivt inte det minsta praktiska. Men, jag köpte dem ändå. Mest för att jag kände mig lite ledsen och ganska rädd. Hade precis varit på möte med drömpraktiken och insett vilken konkurens det är om deras platser, det hade jag inte förstått innan. Så jag köpte ett par byxor, för att liksom trösta mig. Inte speciellt hälsosamt. Har inte ens använt dem ännu, kanske imorgon.

 

Idag läser jag The Fashioned Self av Joanne Finkelstein, jag gillar henne hon drar paralleller som många andra akademiker inte vågar. Hon jämför till exempel vår tids fascination av yta med det rasforskare sysslat med i slutet av 1800-talet, och detta utan att lägga någon moraliskvärdering i diskussionen. Dessutom skriver hon på ett så opretentiöst sätt, det är väldigt befriande. Alla som bryr sig det minsta om hur de uppfattas av andra borde läsa något av Joanne Finkelstein.

“Blurring the distinctions between the image and the reality by emphasizing appearances has a substantial influence on how we see each other.”

 

och idag har det gått ett halvår! .....och nu skäms jag mer för byxorna…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0